marți, 19 iulie 2016

CER SENIN IN TOATE ACTIUNILE VOASTRE !



LA MULTI ANI AVIATORI MILITARI !

Aviatorii militari români sărbătoresc pe 20 iulie, sub patronajul ocrotitorului lor, Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul, Ziua Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene.

Imagini pentru POZE AVIOANE PORTUGHEZE 
 
Anul 1913 a marcat un prim pas important în soluţionarea multiplelor probleme de ordin tehnic, organizatoric şi juridic pe care le traversa acest nou domeniu.S-a înfiinţat structura tehnico-organizatorică şi de instruire a aviaţiei, sub forma „Serviciului de aeronautică militară”, în subordinea Inspectoratului General al Geniului ce devenea astfel „Inspectoratul General al Geniului şi al Aeronauticii”. Serviciul cuprindea două secţii: aviaţia şi aerostaţia, iar atribuţiile sale includeau studierea, procurarea, construirea şi întrebuinţarea „aparatelor de navigaţiune ce s-ar putea utiliza în armată”; administrarea şi mobilizarea unităţilor din subordine, pe măsură ce acestea urmau să se constituie; instruirea personalului navigant şi tehnic. Se înfiinţa, de asemenea, Corpul Aeronauţilor Permanenţi (pe baza unui angajament de trei ani) compus din piloţi de avioane, observatori de baloane şi mecanici, precizându-se diferitele categorii de personal militar şi condiţiile pe care trebuiau să le îndeplinească ofiţerii activi şi gradele inferioare care urmau să facă parte din Corpul Aeronauţilor Permanenţi. Prin stabilirea statutului personalului din aeronautică se recunoştea pentru prima dată calitatea de personal navigant, cu drepturile aferente.
Militarii Forţelor Aeriene Române au dovedit, cu prisosinţă, că sunt militari de elită, că sunt parteneri de nădejde pentru Alianţa Nord Atlantică şi că pot îndeplini orice misiune încredinţată. În ultimii ani, Forţele Aeriene Române au participat la mai multe misiuni sub drapelul NATO şi al Uniunii Europene.
Forţele Aeriene Române beneficiază de o veche tradiţie, primul zbor fiind efectuat de Aurel Vlaicu în 1910, an în care faimosul pilot a îndeplinit şi prima misiune cu caracter militar.În anul 1912 România se mândrea cu prima şcoală militară de pilotaj care şi-a deschis porţile pe Dealul Cotrocenilor, sub conducerea maiorului Ioan Macri.În 1936, aeronautica şi marina şi-au creat propriul minister, Ministerul Aerului şi Marinei, care a funcţionat până în 1940.Faptele acestora au intrat în istoria naţională prin participarea la luptele din Bucovina, Basarabia şi Odessa (în 1941), Caucaz şi Stalingrad (1942), Crimeea (1943-1944), Transilvania, Ungaria şi Cehoslovacia (1944-1945). De asemenea, aviaţia de vânătoare şi artileria antiaeriană au luptat cu eroism pentru apărarea teritoriului naţional în timpul bombardamentelor care au avut loc pe teritoriul de sud al României în anii 1943-1944.
Forţele Aeriene Române au făcut un salt calitativ decisiv în anii 1950-1960 prin introducerea în înzestrare a aviaţiei reactive, a elicopterelor şi a rachetelor sol-aer, dar şi prin înfiinţarea, la 25 iulie 1955, a celei de-a treia arme de bază: radiolocaţia.
Începând cu anul 1970 putem vorbi de crearea unei industrii naţionale de apărare, care a permis Forţelor Aeriene Române să se înzestreze cu tehnică fabricată în ţara noastră. Printre altele, au fost fabricate avionul reactiv subsonic de atac la sol I.A.R. 93 (realizat în parteneriat cu statul iugoslav), avionul reactiv de şcoală I.A.R. 99, elicopterele I.A.R. 316 şi I.A.R. 330 (ambele sub licenţă franceză), dar şi prima staţie românească de radiolocaţie START 1.
Merită să aducem, cu prilejul Zilei Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene, un omagiu tuturor militarilor aviatori care s-au ridicat la ceruri şi care ne-au făcut să fim mândri de arma aviaţie.

 LA MULTI, FRUMOSI SI SANATOSI ANI !
CER SENIN IN TOATE ACTIUNILE DUMNEAVOASTRA !
BIROUL OPERATIV AL SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE – FILIALA ORADEA
SECRETAR , LT.COL. (Rz.) TUDOR ALEXANDRU - COSTEL