luni, 4 noiembrie 2013

ARMATĂ CU CAI DE LEMN ȘI ROȚI DE BICICLETĂ - ”BLINDATA” CU CARTUSE DE MANEVRA

DA DOMNILOR, CONFIRM : 
AM PARTICIPAT ASTAZI 04.10.2013 LA EVENIMENTELE DESCRISE MAI JOS ! SI NU VA POT DESCRIE CE AM SIMTIT EU SI COLEGII PARTICIPANTI ! SI NU VA POT DESCRIE AMARUL DE LACRIMI CE-AU CURS !
 DAR 
TRICOLORUL 
A FOST INMINAT CU DEMNITATE SI ONOARE, SOTIEI DEFUNCTULUI NOSTRU COLEG.
ARTICOL PRELUAT DIN : ”IN CUIUL CATARII”

”ARMATĂ CU CAI DE LEMN ȘI ROȚI DE BICICLETĂ
(încă ceva de tot râsul)

Așa ziceam noi, tinerii ofițeri naivi care credeam că armata e armată dar când ceream ceva pentru a repara nu știu ce primeam răspunsul clasic: „nu avem, vă descurcați și voi cum puteți”.
După un secol de scremeală națională scăparăm de Ceaușescu, ne făcurăm Democrați cu d mare, ne băgară ăștia în NATO (am devenit „cineva” adică aveau ei nevoie de cineva care să stea în linia întâia!).
Dupe aia ne băgară și în Uniunea Europeană că cică acolo ne e locul nu doar geografic ci și pentru că suntem o țară dezvoltată, cu potențial și resurse, cu oameni educați și de viitor (dar la asta le-am tras-o că nu știau ei ce clasă politică avem!).
Asta a fost! Ne-am împăunat, ne-am dat cu cărămida-n piept din toate pozițiile, ne-am făcut poze și ne-am ridicat nasul cu douăzeci de miimi. Cum de ce? Da’ cine mai era ca noi? Abia scăpați din „lagărul comunist” și eram deja în rând cu cele mai tari țări din Europa și chiar din lume, stăteam la aceeași masă cu ele și, culmea, pe scaune la fel de înalte.
Apoi am văzut că undeva e un por. Adică am început ușor, ușor să ne dezumflăm. Azi un fâs, mâine altul … și tot așa din fâsâială în fâsâială până am ajuns de râsul lumii. Pe ultimul loc la toate. Simplu! De ce să ne încurcăm cu mai multe locuri și să ne facem de băcănie dacă ne întreabă careva „la concret”!
Luați orice domeniu vă vine în mintea din cap! Autostrăzi, asistență socială, PIB pe cap de locuitor, păduchi în cap (by the way – am văzut la TV o reclamă pentru ceva alifie contra păduchilor … anul ăsta … cred că suntem din nou unici în emisfera nordică!).
Sau hai să ne gândim la altele, asistență medicală, intervenția la dezastre, învățământul în mediul rural, sisteme de canalizare și alimentare cu apă, drumuri naționale blocate de un uriaș nămete de 18 cm. Sau la câinii comunitari și copiii străzii (niciodată nu am înțeles de ce nu e invers!).
Am început cu armata militară și trebuie să revenim. Acum câteva zile apare Ministrul Apărării (cu m mare și a mare) și anunță … senin: Armata României este operațională în proporție de 40%.
Ca la un bătrân absolvent de liceu militar în secunda aia mi s-a descusut gulerașul!
Mă gândeam: din zece soldați patru au bocanci TC restul papuci de casă? Din zece arouri patru au capac de delcou iar restul nu au baterie? Din zece aruncătoare de 82 patru au placa de bază iar restul nu?
La marină nu pot face nicio apreciere pentru că nu am cum. Nu pot să zic „din zece fregate” deoarece nu avem decât două …
La aviație la fel: cum să zici „din zece elicoptere” când sunt numai patru – unu’ e la un miting la Clinceni, unu’ duce un rănit de la Baia – Mare la Cluj, altul îl aduce pe primu’ ministru de la Rovinari iar ultimul a dat la unu’ bateria și la altu’ giroscopu’.
Revenind serios, așa cum ar trebui … mă găndeam și eu că or fi ceva probleme cu aparatura de radiolocație care nu a mai fost „apgradată” de 15 ani. Sau or fi ceva lipsuri pe la rachetele aer – sol (sau invers). Mă gândeam la aparatura de vedere pe timp de noapte de pe tancuri …
Dar nu! Azi am fost adus cu picioarele pe pământul scump al patriei!
Mă sună azi un vechi și bun prieten. Vorbim de una, de alta după care îmi spune că a fost (ca toți cei din generația noastră) la o înmormântare. A trecut la cele sfinte un fost coleg de-al lui dintr-o garnizoană mare din vest, fost șef al serviciului care se ocupa de asigurarea cu puști și cartușe.
Așa cum se zice doar în România „a fost o înmormântare frumoasă”.
A venit, comform reglementului, și o gardă de onoare – niște soldați și un comandant, frumoși, tineri, înalți și hotărâți. Au venit, s-au aliniat, au luat poziția „de drepți” și, la momentul potrivit, au dat onorul … și gata.
Cătanele astea bătrâne au început să se mire (se gândeau doar că și lor le va veni rândul – s-a schimbat ceva, ar trebui să știm și noi, nu?) … nu s-au tras cele trei salve în aer!
Au întrebat în stânga și-n dreapta și au fost luminați de bravul comandant: nu avem muniție de manevră. Pentru puști. Nici măcar pentru ăia 40% care sunt operaționali?
Asta e tare! Prin urmare nu doar că nu putem să-l nimicim pe agresorul (când o veni!) da’ nici măcar nu-l putem speria?!
PS Ce-o fi zis bătrânul colonel de pe catafalc (în gându’ lui):
„Ehe, dacă știam eu, nu-mi băgam vreo 5 cartușe în buzunaru’ de la manta când am fost ultima oară în depozit!?
DOCUMENT EXPLOZIV - Armata Romaniei are probleme mari: Capacitatea de lupta a ajuns “la un nivel...
www.pesurse.ro

Lt. Col. Dipl. Ec. (r) Tudor Alexandru-Costel – Secretar  S.C.M.D. – FILIALA ORADEA